GRADELE DEFICITULUI AUDITIV. SEMNELE PIERDERII DE AUZ.
Gradele deficitului auditiv sunt
următoarele (conform Biroului Internațional de Audiofonologie de la Bruxelles):
·
0 – 20 dB: auz normal;
·
20 – 40 dB: deficit
auditiv lejer (hipoacuzie usoară);
·
40 – 70 dB: deficit
auditiv mediu (hipoacuzie moderată);
·
70 – 90 dB: deficit
auditiv sever (hipoacuzie severă);
·
peste 90 dB: deficit
auditiv profund (hipoacuzie profundă, pană la cofoză (Coufamara (gr.), „surditate”, coufos (gr.), „surd”).
Semnele pierderii de auz:
În viața copilului mic, regăsim câteva
reacții, care ne atrag atenția asupra faptului ca „ceva” este în neregulă cu auzul
acestuia. Enumerăm, așadar câteva reacții pe care le poate avea copilul mic
și care ne duc la diagnostricarea deficienței de auz:
·
nu tresare la sunete
puternice;
·
nu poate localiza
sursa sonoră,
de exemplu întoarce capul în direcția opusă zgomotului.
Copiii cu un auz normal de obicei încearcă să-și întoarcă privirea pentru
a localiza sursa de sunet, chiar de la vârsta de cinci luni;
·
în general este nevoie
de o amplificare a sunetelor atunci când: copilul stă prea aproape de
televizor, dă
volumul foarte mare, în mod frecvent întreabă „ce?” atunci când i se vorbeste sau nu răspunde atunci
când este chemat;
·
dacă își atinge
frecvent urechile sau trage de ele, putem bănui că le simte
înfundate sau că
există o infecție la nivelul
acestora;
·
încetarea sau
modificarea gânguritului (acesta devenind mai strident, semănând cu un țipăt) în jurul
vârstei de 6-8 luni;
·
lipsa răspunsului
normal la sunete (de exemplu, nu răspunde la rostirea propriului nume
după vârsta
de 6 luni);
·
dacă gânguritul nu
evoluează
către
sunete ale vorbirii care pot fi
recunoscute sau cuvinte atunci când
copilul se apropie de vârsta de 2 ani;
·
lipsa răspunsului la
comenzi simple cum ar fi: „adu mingea lui
tăticu”
atunci când are vârsta de aproape un an (mai
puțin atunci când comanda este însoțită de
gestică);
·
fuge de contactul cu
alți
copii sau devine agresiv. Aceasta indică frustrare cauzată de lipsa de înțelegere ca
urmare a pierderii de auz;
·
frecvent, nu înțelege o
adresare directă.
Psihopedagog
Anghel Elisabeta Elena
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu