http://anghelelisabetaelena.webs.com/

Gradele deficitului auditiv



GRADELE DEFICITULUI AUDITIV. SEMNELE PIERDERII DE AUZ.

Gradele deficitului auditiv sunt următoarele (conform Biroului Internațional de Audiofonologie de la Bruxelles):

·        0 – 20 dB: auz normal;
·        20 – 40 dB: deficit auditiv lejer (hipoacuzie usoară);
·        40 – 70 dB: deficit auditiv mediu (hipoacuzie moderată);
·        70 – 90 dB: deficit auditiv sever (hipoacuzie severă);
·        peste 90 dB: deficit auditiv profund (hipoacuzie profundă, pană la cofoză (Coufamara (gr.), „surditate”, coufos (gr.), „surd”).

Semnele pierderii de auz:
În viața copilului mic, regăsim câteva reacții, care ne atrag atenția asupra faptului ca „ceva” este în neregulă cu auzul acestuia. Enumerăm, așadar câteva reacții pe care le poate avea copilul mic și care ne duc la diagnostricarea deficienței de auz:
·        nu tresare la sunete puternice;
·        nu poate localiza sursa sonoră, de exemplu întoarce capul în direcția opusă zgomotului. Copiii cu un auz normal de obicei încearcă să-și întoarcă privirea pentru a localiza sursa de sunet, chiar de la vârsta de cinci luni;
·        în general este nevoie de o amplificare a sunetelor atunci când: copilul stă prea aproape de televizor, dă volumul foarte mare, în mod frecvent întreabă ce?” atunci când i se vorbeste sau nu răspunde atunci când este chemat;
·        dacă își atinge frecvent urechile sau trage de ele, putem bănui că le simte înfundate sau că există o infecție la nivelul acestora;
·        încetarea sau modificarea gânguritului (acesta devenind mai strident, semănând cu un țipăt) în jurul vârstei de 6-8 luni;
·        lipsa răspunsului normal la sunete (de exemplu, nu răspunde la rostirea propriului nume după vârsta de 6 luni);
·        dacă gânguritul nu evoluează către sunete ale vorbirii care pot fi recunoscute sau cuvinte atunci când copilul se apropie de vârsta de 2 ani;
·        lipsa răspunsului la comenzi simple cum ar fi: „adu mingea lui tăticu” atunci când are vârsta de aproape un an (mai puțin atunci când  comanda este însoțită de gestică);
·        fuge de contactul cu alți copii sau devine agresiv. Aceasta indică frustrare cauzată de lipsa de înțelegere ca urmare a pierderii de auz;
·        frecvent, nu înțelege o adresare directă.


Psihopedagog
Anghel Elisabeta Elena

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu