http://anghelelisabetaelena.webs.com/

Exerciții de stimulare a limbajului la copilulu 1-2 ani



Exerciții  de stimulare a limbajului la copilulu 1-2 ani

Un exercițiu foarte important în dezvvoltarea auzului fonematic este producerea de  onomatopee pentru a imita glasul animalelor sau foloseste aceste sunete pentru a denumi animalele (vaca e “mu-mu”)
Alegeti 2-3 animale pe care copilul le cunoaste. Folositi imagini sau animale de jucarie. Spuneti-i numele animalului si cum face el. Determinati-l sa repete. De obicei se cere copilului să vizualizeze gura entru o emiteree corectă. Prin imitare învățăm limbajul, mai ales la vârsta aceasta.
Luati-i imaginile si jucariile si, reproducand sunetele emise de animal, puneti-l pe copil sa spuna ce animal face asa. Se pot introduce aici sunte făcue pe un suport media. Asta nu înseamnă ca vom pune copilul la calculator sau tabletă de la 1 an – 2. Snt tot felu de jucării care produc sunetele animalelor  în special domstice de caree ne putem folosi.
Atrageti-i atentia asupra unui caine care latra,a unei pisici care miauna,…si imitati-le ca sa le poata auzi din nou.Imitati impreuna cu copilul,dupa care il lasati numai pe el.
La început copilul ne va face să înțelegem ceea ce dorește în special nonverbal, prin arătare. O problemă generală este că uităm sa-l mai provocăm , de fiecare dată când copilul ne cere ceva, este indicat să-idenumim obiectul sau mai bine zis alimentul deoarece acestea sunt mai des folosite de către copil. Cere un aliment care-i e cunoscut folosind numele acestuia cand il vede (lapte, biscuit, prajitura)
sugestii:
Faceti-l pe copil sa numeasca mancarea inainte de a-i fi pusa in farfurie. „Pune mama carne”....etc
Spuneti-i numele mancarii ”asta e…”.Intrebati-l: ”Ce e asta?”.Dupa ce raspunde, intariti: ”Da,tu poti manca…”
Decupati din reviste imagini ale unor alimente obisnuite si rugati-l pe copil sa le denumeasca. Puneti-l sa alature imaginile de alimente adevarate.
Cand copilul arata ca doreste o gustare,ridicati alimentul respectiv,numiti-l si nu i-l dati pana nu obtineti macar o aproximare a cuvantului.
La masa,dati-i copilului portii f.mici, asa incat sa trebuiasca sa mai ceara.La inceput,rostiti cuvantul rar,in asa fel incat sa-l poata repeta.Dupa ce mai exerseaza,cereti-i sa denumeasca alimentul pe care-l doreste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu