Exerciții de stimulare a limbajului la copilulu 1-2 ani
Un exercițiu foarte important în dezvvoltarea auzului fonematic este producerea
de onomatopee pentru a imita glasul
animalelor sau foloseste aceste sunete pentru a denumi animalele (vaca e
“mu-mu”)
Alegeti 2-3 animale pe
care copilul le cunoaste. Folositi imagini sau animale de jucarie. Spuneti-i
numele animalului si cum face el. Determinati-l sa repete. De obicei se cere
copilului să vizualizeze gura entru o emiteree corectă. Prin imitare învățăm
limbajul, mai ales la vârsta aceasta.
Luati-i imaginile si
jucariile si, reproducand sunetele emise de animal, puneti-l pe copil sa spuna
ce animal face asa. Se pot introduce aici sunte făcue pe un suport media. Asta
nu înseamnă ca vom pune copilul la calculator sau tabletă de la 1 an – 2. Snt
tot felu de jucării care produc sunetele animalelor în special domstice de caree ne putem folosi.
Atrageti-i atentia
asupra unui caine care latra,a unei pisici care miauna,…si imitati-le ca sa le
poata auzi din nou.Imitati impreuna cu copilul,dupa care il lasati numai pe el.
La început copilul ne va face să înțelegem ceea ce dorește în special
nonverbal, prin arătare. O problemă generală este că uităm sa-l mai provocăm ,
de fiecare dată când copilul ne cere ceva, este indicat să-idenumim obiectul
sau mai bine zis alimentul deoarece acestea sunt mai des folosite de către
copil. Cere un aliment care-i e cunoscut folosind numele acestuia cand il vede
(lapte, biscuit, prajitura)
sugestii:
Faceti-l pe copil sa
numeasca mancarea inainte de a-i fi pusa in farfurie. „Pune mama carne”....etc
Spuneti-i numele
mancarii ”asta e…”.Intrebati-l: ”Ce e asta?”.Dupa ce raspunde, intariti: ”Da,tu
poti manca…”
Decupati din reviste
imagini ale unor alimente obisnuite si rugati-l pe copil sa le denumeasca.
Puneti-l sa alature imaginile de alimente adevarate.
Cand copilul arata ca
doreste o gustare,ridicati alimentul respectiv,numiti-l si nu i-l dati pana nu
obtineti macar o aproximare a cuvantului.
La masa,dati-i copilului
portii f.mici, asa incat sa trebuiasca sa mai ceara.La inceput,rostiti cuvantul
rar,in asa fel incat sa-l poata repeta.Dupa ce mai exerseaza,cereti-i sa
denumeasca alimentul pe care-l doreste.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu