http://anghelelisabetaelena.webs.com/

Jocuri de dezvoltare a limbajului la copilul cu vârsta între 0 – 1 ani



Jocuri de dezvoltare a limbajului la copilul cu vârsta între 0 – 1 ani
Una dintre cele mai mari realizări ale copilului în dezvoltarea sa până la 6 ani este limbajul. Copilul începe să învețe limbajul prin a asculta adulții din preajma sa. Astfel apare, după o anumită perioadă lalalizarea și apariția cuvintelor reale, ca de exemplu: apa, pa. Pe măsură ce coilul achiziționează un vocabular de cuvinte separate, el începe să combine cuvintele în diferite poziții, astfel apar propozițiile simple, ca de exemplu: tata pa!, mama apa! Datorită relației strânse dintre gândire și limbaj, nu s-a făcut o împărțire a abilităților verbale în expresive și receptive, deși ambele sunt incluse. Astfel limbajul poate fi non-verbal și verbal. Pentru a facilita producerea vorbirii sunt necesare un mediu care să furnizeze modele adecvate, precum și ocazii pentru producerea acestuia. Un copil ale cărui nevoi sunt întotdeauna anticipate de adult, nu are nevoie să-și dezvolte vorbirea și deci, abilitățile de comunicare.
Sugestii de jocuri ce se pot desfășura cu copilul de 0 – 1 ani
Repetarea sunetelor  făcute de alte persoane:
1.     Faceți sunete care pot acompania jocul sau activitatea fizică: două cuburi care se ciocnesc: poc! Poc!
2.     Spuneți mai multe vocale copilului, repetați fiecare sunet d câteva ori, lăsați timp să vă imite; recompensați-l prin jocuri de mișcare: ridicări, îmbrățișări sau rostogliri. Zâmbiți în tot acest timp.
Repetarea aceleiași silabe de 2 – 3 ori:
1.     Repetarea silabei asociată cu o activitate de joc sau cu o jucărie: cucu-bau!, tu-tu!, ti-ti!
2.     Repetarea silabei pe diferite tonalități, sub formă de joc, mai gros, mai subțire, mai tare sau în șoaptă
Combină 2 silabe diferite în jocul vocal:
1.     Se repetă silabe diferite (pa-tu), care sunt întărite prin îmbrățișări, laude, prin arătarea obiectului concret. Se introduce decât o combinație de silabe diferite și se repetă până  la învățare. Apoi se pot introduce și alte perechi. Se întărește orice aproximare a suneteleor, și gradat se cere o redare cât mai fidelă din partea copilului
2.     Fiți atenți la vocalizările copilului în timp ce-i schimbați scutecele, sau în timp ce este în pat, țarc sau scaunul lui. Când copilul combină două silabe diferite, întăriți-i comportamentul prin laude, mângâieri și repetarea silabelor imediat ce sunt spuse.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu