Câteva elemente de ajutor pentru
jocuri cu copilul dumneavoastră:
Sunteți la joacă pe covor și
credeți că copilul dumneavostră ar putea învăța ceva în seara asta. Dispoziția
de joc în acțiune și multă răbdare, de acestea veți avea nevoie și veți face asta de multe ori până la un
rezultat dorit.
Alegeți 2-3 animale pe care
copilul le cunoasțe. Folosiți imagini sau animale de jucarie. Spuneți-i numele animalului
și cum face el. Determinați-l să repete. Jocurile tip pianină, care sunt mai
reale, vă vor ajuta să faceți copilul să se joace cu sunetele sau să reproducă
mai ușor.
A detrmina copilul să repete,
trebuie să fie o activitate de joc pe care copilul să o perceapă ca atare.
Produceți dumneavoastră sunetul de multe ori, încercați să fiți poziționat în
fața copilului în așa fel încât el să vă vadă gura în timpul emiterii.
Luați-i imaginile și jucariile și,
reproducând sunetele emise de animal, puneți-l pe copil să spună ce animal face
așa.
Ațrageți-i atenția asupra unui câine
care latră, a unei pisici care miaună, și imitați-le ca să le poată auzi din
nou. Imitați împreună cu copilul, după care îl lăsați numai pe el. Puteți
complica sarcina și introduce mai multe animale sau chiar obiecte din mediu
familiar copilului.
Denumirea alimentelor se poate
face, urmărind aceeași pași, dar adăugând materiale (jucării) – mai mlte de
data asta.
Faceți-l pe copil să numească mâncarea
înainte de a-i fi pusă în farfurie. Aveți grijă la tonalitate. Copilul va fi
speriat de țipete sau ton autoritar. Totodată mimica feței să exprime blândețe,
nu fiți încordați și jocul trebuie să fie elementul de legărură a tuturor
activităților pe care le faceți cu copilul
Spuneți-i numele mancării „asta
e…”. Înțrebați-l: „Ce e asta?”. După ce răspunde, întăriți: „Da! Tu poți mânca…”
Decupați din reviste imagini ale
unor alimente obișnuite și rugați-l pe copil să le denumească. Puneți-l să alăture
imaginile de alimente cu cele adevărate.
Când copilul arată că doreste o
gustare, ridicați alimentul respectiv, numiți-l și nu i-l dați până nu obțineți
măcar o aproximare a cuvântului.
La masă, dați-i copilului porții
foarte mici, așa încât să fie nevoit să mai ceară. La început rostiți cuvântul
rar, în așa fel încâ să-l poată repeta. După ce mai exersează, cereți-i să
denumească alimentul pe care-l dorește.
Profesor
psihopedagog
Anghel
Elisabeta Elena
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu