http://anghelelisabetaelena.webs.com/

Copilul nu emite onomatopee? Credeți că este greu să-l faceți să repete?



Copilul nu emite onomatopee? Credeți că este greu să-l faceți să repete?

Câteva elemente de ajutor pentru jocuri cu copilul dumneavoastră:
Sunteți la joacă pe covor și credeți că copilul dumneavostră ar putea învăța ceva în seara asta. Dispoziția de joc în acțiune și multă răbdare, de acestea veți avea nevoie și  veți face asta de multe ori până la un rezultat dorit.
Alegeți 2-3 animale pe care copilul le cunoasțe. Folosiți imagini sau animale de jucarie. Spuneți-i numele animalului și cum face el. Determinați-l să repete. Jocurile tip pianină, care sunt mai reale, vă vor ajuta să faceți copilul să se joace cu sunetele sau să reproducă mai ușor.
A detrmina copilul să repete, trebuie să fie o activitate de joc pe care copilul să o perceapă ca atare. Produceți dumneavoastră sunetul de multe ori, încercați să fiți poziționat în fața copilului în așa fel încât el să vă vadă gura în timpul emiterii.
Luați-i imaginile și jucariile și, reproducând sunetele emise de animal, puneți-l pe copil să spună ce animal face așa.
Ațrageți-i atenția asupra unui câine care latră, a unei pisici care miaună, și imitați-le ca să le poată auzi din nou. Imitați împreună cu copilul, după care îl lăsați numai pe el. Puteți complica sarcina și introduce mai multe animale sau chiar obiecte din mediu familiar copilului.
Denumirea alimentelor se poate face, urmărind aceeași pași, dar adăugând materiale (jucării) – mai mlte de data asta.
Faceți-l pe copil să numească mâncarea înainte de a-i fi pusă în farfurie. Aveți grijă la tonalitate. Copilul va fi speriat de țipete sau ton autoritar. Totodată mimica feței să exprime blândețe, nu fiți încordați și jocul trebuie să fie elementul de legărură a tuturor activităților pe care le faceți cu copilul
Spuneți-i numele mancării „asta e…”. Înțrebați-l: „Ce e asta?”. După ce răspunde, întăriți: „Da! Tu poți mânca…”
Decupați din reviste imagini ale unor alimente obișnuite și rugați-l pe copil să le denumească. Puneți-l să alăture imaginile de alimente cu cele adevărate.
Când copilul arată că doreste o gustare, ridicați alimentul respectiv, numiți-l și nu i-l dați până nu obțineți măcar o aproximare a cuvântului.
La masă, dați-i copilului porții foarte mici, așa încât să fie nevoit să mai ceară. La început rostiți cuvântul rar, în așa fel încâ să-l poată repeta. După ce mai exersează, cereți-i să denumească alimentul pe care-l dorește.


Profesor psihopedagog
Anghel Elisabeta Elena



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu