CODUL DEONTOLOGIC
AL PROFESORULUI LOGOPED
PRINCIPIUL I –
RESPECTAREA DREPTURILOR ŞI DEMNITĂŢII ORICĂREI PERSOANE
Profesorii logopezi vor avea în
permanentă atenţie faptul că orice oersoană are dreptul să-i fie apreciată
valoarea ca fiinţă umană şi că această valoare nu este ştirbită de cultură,
naţionalitate, etnie, religie, abilităţi fizice sau intelectuale, statut
socio-economic
art. 1 –
Profesorul logoped va manifesta înţelegere şi respect faţă de trăirile,
experienţele şi cunoştinţele logopatului
art.2 –
Profesorul logoped nu se va angaja în remarci sau comportamente care aduc
prejudicii muncii de recuperare a limbajelor deteriorate
art.3 –
Profesorul logoped va utiliza un limbaj adecvat vârstei logopatului,
manifestând respect faţă de fiecare pacient
art.4 –
Profesorul logoped se va asigura că logopatul nu participă la activitatea de
recuperare sub presiune şi coerciţie
PRINCIPIUL II –
RESPONSABILITATEA PROFESIONALĂ ŞI SOCIALĂ
Profesorii logopezi trebuie să
manifeste o maximă responsabilitate pentru starea de bine a logopatului şi
familiei, grupului sau comunităţii faţă de care îşi exercită profesiunea
art.1 –
Profesorul logoped va promova starea de
bine şi va evita provocarea de traume atât pacienţilor şi familiilor acestora,
cât şi colegilor sau altor cadre didactice implicate în activitatea terapeutică
art.2 –
Profesorul logoped va respecta dreptul logopedului şi/sau familiei acestuia de
a sista fără nicio justificare terapia
art.3 –
Profesorul logoped va putea să refuze instruirea sau furnizarea de metode,
tehnici, acelor persoane care le pot utiliza eronat
art.4 –
Profesorul logoped va promova şi dezvolta prin ALR cercetarea ştiinţifică şi
dezvoltarea profesională
art.5 – ALR va
contribui la dezvoltarea logopediei ca secţiune distinctă a defectologiei, prin
cercetare şi transmiterea liberă a cunoştinţelor şi ideilor
art.6 –
Profesorul logoped va susţine cu responsabilitate rolul jucat în recuperarea
limbajelor, menţinând standarde înalte ale acestei discipline
art.7 – În cadrul
lor de competenţă profesională, profesorii logopezi vor alege aplicarea celor
mai potrivite metode de recuperare
art.8 –
Profesorul logoped se va consulta şi cu alţi specialişti pentru a promova
starea de bine a logopatului
PRINCIPIUL III –
INTEGRITATE PROFESIONALĂ
art.1 –
Profesorul logoped va evita acele imixtiuni care afectează calitatea actului
profesional
art.2 –
Profesorul logoped va evita oferirea de recompense exagerate pentru a motiva
copilul să participe la activitatea terapeutică
art.3 – Profesorul
logoped va explica tuturor celor interesaţi rolul său
art.4 –
Profesorul logoped va fi deschis, conştient de limitele personale şi
profesionale
Profesor logoped,
Cioacă Beti-Ana
CLI Nr.4 – sector
3
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu