http://anghelelisabetaelena.webs.com/

vineri, 12 iulie 2013

Din povestea de viață a unei mame.

In octombrie 2001 se nastea fiica noastra, ALEXANDRA, copil extrem de dorit si de asteptat.
Din nefericire la scurt timp dupa nastere am primit o veste cutremuratoare si anume ca fetita suferea de Sindrom Down. Nu stiam exact ce inseamna (ulterior am aflat ca este un dat si nu o boala, la fel cum am aflat ca exista boli si nu bolnavi, ca fiecare se manifesta in felul sau), desigur, am cautat sa aflam ce se va intampla mai departe cu copilul nostru. Pe atunci nu am reusit   mare lucru. Toti ne spuneau "sa vedem cum evolueaza", "vazand si facand"...etc. Am asteptat,  in fiecare zi asteptam o minune, asteptam sa vina un medic si sa ne spuna ca fetita e ok.
Asta nu s-a intamplat, timpul a trecut si iata-ne ajunsi la varsta de 2 ani si jumatate, si fetita nu vorbea. Am  fost pe la diferiti medici, chiar logopezi care ne spuneau ca este prematur sa ne facem griji. Noi ne speriam cand vedeam cum incerca Alexandra sa comunice cu noi, cum incerca sa se faca inteleasa si nu reusea.
Am hotarat sa incepem ore de logopedie dar nimic nu se lega.Timpul trecea si noi vedeam cum trece in defavoare ei. Avea deja 4 ani si nu se putea face inteleasa decat de noi.
Intr-o dimineata am hotarat cu sotul meu sa cautam pe internet, poate gasim profesori de logopedie, poate exista cineva care ne poate indruma intr-o anumita directie.
Dumnezeu ne-a aratat exact unde sa cautam si asa am cunoscut-o pe Bety, ca mai apoi sa-l cunoastem si pe sotul, Cristi. Ne tot spuneam ca astfel de oamnei nu ti-i poate scoate in cale decat Bunul Dumnezeu.
Sigur ca la inceput nu ne-au dat prea mari sperante lasand tot timpul parca loc de mai bine. Alexandra s-a imprietenit imediat cu ei amandoi, si desigur ca rezultatele nu au intarziat sa apara.
Incet, incet totul incepea sa capete contur, Alex incepea sa cunoasca din ce in ce mai multe, incepuse chiar sa pronunte cateva cuvinte mult mai devreme decat ne-am fi asteptat; stia sa spuna cum o cheama si cati ani are, putea recunoaste forme geometrice, culori, facea puzzle la inceput din 4 apoi din 8 piese etc.
Acum Alex recunoaste literele alfabetului si scrie mai bine decat ne asteptam.
Desi sunt extrem de tineri, au reusit prin competenta si profesionalism, sa se impuna in fata ei, dar si cu mult, mult suflet si multa dragoste fata de acest copil cu problemele ei.
Acum Alex are aproape 7 ani, in toamna va merge la scoala iar vocabularul ei a prins contur!
Bety si Cristi au reusit sa faca din Alexandra un alt copil, un copil care poate spune multe, care cunoaste multe, care stie sa faca diferente, care are pareri si pretentii pe care si le pote sustine si exprima, putand fi inteleasa de oricine nu numai de noi.
Putem spune ca Bety a fost "zina buna" care a dat aripi de inger copilului nostru.
Le multumim din suflet si ne dorim ca toti parintii cu copilasi cu probleme sa intalneasca astfel de oameni, iar parintilor care au deja copiii in grija acestei echipe minunate de profesionisti  sa fie siguri ca lucrurile vor merge din ce in ce mai bine.

Familia Calota,
24 iulie 2008


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu