FIŞĂ DE EVALUARE
Nivel de
vârstă (5 - 6/7 ani)
Numele şi prenumele: .......................................................................
Data naşterii:
.....................................................................................
Educatoare: ......................................................................................
An şcolar:
..........................................................................................
EVALUARE SUMATIVĂ
|
|
Semestrul
I
|
Semestrul
al II-lea
|
Domeniul Limbă şi Comunicare
|
||
Înţelege şi utilizează corect
semnificaţiile structurilor verbale
|
||
Se exprimă corect din punct de vedere
fonetic, lexical şi sintactic
|
||
Înţelege şi transmite intenţii, gânduri,
semnificaţii mijlocite de limbajul scris
|
||
Utilizează cuvinte noi în contexte
adecvate
|
||
Alcătuieşte propoziţii simple şi
dezvoltate despre obiecte şi fiinţe
|
||
Utilizează calităţile expresive ale
limbajului oral şi ale celui corporal în transmiterea unor idei şi sentimente
|
||
Manipulează cărţi cu uşurinţă şi îşi
manifestă interesul faţă de ele
|
||
Citeşte global şi contextual
(ajutându-se de imagini) cuvinte sau simboluri din calendarul naturii, din
catalog, din lista cu sarcini a copilului de serviciu etc.
|
||
Respectă reguli/condiţii minime ale
actului scrierii: poziţia corectă a corpului, a mâinii şi a instrumentului de
scris în mână
|
||
Trasează corect semne grafice şi litere
în cadrul unor jocuri didactice, jocuri de rol sau activităţi de învăţare
|
Domeniul Ştiinţe
|
||
Observă, recunoaşte, clasifică şi
ordonează obiecte după criteriul culorii, formei, mărimii, grosimii, lungimii
|
||
Cunoaşte poziţiile spaţiale plasând
obiectele într-un spaţiu dat (sus, jos, în, deasupra etc.)
|
||
Înţelege şi utlizează numerele şi
cifrele în limitele 1- 10
|
||
Recunoaşte, denumeşte, construieşte şi
utilizează formele geometrice (cerc, pătrat, triunghi, dreptunghi, oval)
|
||
Numără corect crescător şi descrescător
în limitele 1-10 (raportare, vecini, numeral)
|
||
Efectuează operaţii de adunare şi
scădere cu 1-2 elemente în limitele 1-10, prin manipulare de obiecte,
manipulare de jetoane, trasare pe hârtie, utilizând corect semnele +, -, =, aşezându-le sau trasându-le
|
||
Cunoaşte utilizarea calendarului şi a
ceasului (recunoaşte orele fixe pe ceas)
|
||
Identifică valoarea monedelor curente şi
a bancnotelor mai des utilizate
|
||
Utilizează banii („de jucărie”) în
cadrul jocurilor de rol
|
||
Analizează şi enumeră elemente
componente ale mediului înconjurător prin antrenarea tuturor organelor de
simţ
|
||
Efectuează experienţe simple (dizolvare,
colorare, plutire, scufundare etc.) folosindu-se de instrumente diferite
|
||
Adresează întrebări în legătură cu cele
observate
|
||
Cunoaşte regulile de minimă protecţie a
sănătăţii proprii şi a naturii şi anticipează pericolele încălcării lor
|
||
Respectă regulile de convieţuire socială
manifestând un comportament civilizat în relaţiile cu cei din jur (copii,
adulţi)
|
Domeniul Om şi Societate
|
||
Acceptă şi respectă regulile de
convieţuire în grup, manifestând spirit de echipă
|
||
Îşi cunoaşte şi îşi asumă
responsabilităţile în microgrupul din care face parte
|
||
Dovedeşte autonomie în activitatea
zilnică
|
||
Utilizează formulele de politeţe în
diferite situaţii
|
||
Manifestă încredere, sinceritate, curaj
în raport cu sine şi cu ceilalţi
|
||
Cunoaşte numele ţării de origine şi al
localităţii natale, precum şi domiciliul
|
||
Descrie evenimente importante (Ziua
Naţională, Ziua Unirii, alte evenimente tradiţionale, religioase, culturale,
istorice)
|
||
Cunoaşte şi respectă tradiţiile
culturale naţionale şi minoritare
|
||
Efectuează operaţii simple de lucru
(mototolire, rupere, tăiere a hârtiei, lipire, îndoire a hârtiei/sârmei,
înşirare a mărgelelor pe aţă/sârmă, răsucire fire textile, înnodare,
festonare, bobinare, ţesut etc.)
|
||
Manifestă spirit cooperant, stabilitate
şi perseverenţă în activităţile de grup
|
||
Găseşte utilitate tuturor obiectelor
realizate
|
||
Îşi exprimă opinia faţă de lucrarea
proprie şi/sau faţă de lucrarea celorlalţi, motivându-şi părerea
|
Domeniul Estetic şi Creativ
|
||
Utilizează corect instrumentele de lucru
|
||
Creează forme şi modele noi prin
îmbinarea elementelor de limbaj plastic cunoscute
|
||
Modifică modelul dat pentru o lucrare de
desen, pictură, modelaj prin adăugare sau restructurare
|
||
Elaborează creaţii individuale şi colective
cu şi fără temă dată
|
||
Descrie lucrările proprii sau ale
celorlalţi copii, ţinând cont de aspectul lor şi de sentimentele pe care
acestea le trezesc în sufletul copilului
|
||
Diferenţiază auditiv timbrul sunetelor
din mediul înconjurător (gălăgie, linişte, vorbit, cântat, sunete ale unor
obiecte din mediul apropiat etc.) şi al sunetelor muzicale
|
||
Diferenţiază şi reproduce auditiv durata
unor sunete lung-scurt, intensităţii tare-încet
|
||
Cântă, cu dezinvoltură, individual, în
colectiv şi în grupuri mici
|
||
Asociază mişcări adecvate cântecelor
cunoscute (mişcări libere, mişcări sugerate de ritm sau de textul cântecului)
|
||
Ascultă cu plăcere fragmente din creaţii
muzicale naţionale şi universale, corespunzătoare vârstei şi preocupărilor
sale
|
Domeniul Psihomotric
|
||
Cunoaşte şi aplică reguli de igienă a
efortului fizic
|
||
Respect poziţia corectă a corpului şi a
segmentelor acestuia pentru comenzile de stând, mers şi alergare
|
||
Execută corect acţiunile motrice
învăţate (mers, alergare, echilibru, târâre etc.)
|
||
Execută exerciţii fizice/dansuri
dovedind coordonare, ritm şi o bună orientare spaţială
|
||
Este activ în jocurile în care este
implicat şi participă la reuşita echipei
|
Concluzii şi recomandări:
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Legendă: A
– atins D – dezvoltare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu