http://anghelelisabetaelena.webs.com/

vineri, 12 iulie 2013

FIŞĂ DE EVALUARE

FIŞĂ DE EVALUARE
Nivel de vârstă (5 - 6/7 ani)

Numele şi prenumele: .......................................................................
Data naşterii: .....................................................................................
Educatoare:  ......................................................................................
An şcolar: ..........................................................................................

EVALUARE SUMATIVĂ
Semestrul
I
Semestrul
al II-lea
      
        
Domeniul Limbă şi Comunicare
Înţelege şi utilizează corect semnificaţiile structurilor verbale


Se exprimă corect din punct de vedere fonetic, lexical şi sintactic


Înţelege şi transmite intenţii, gânduri, semnificaţii mijlocite de limbajul scris


Utilizează cuvinte noi în contexte adecvate


Alcătuieşte propoziţii simple şi dezvoltate despre obiecte şi fiinţe


Utilizează calităţile expresive ale limbajului oral şi ale celui corporal în transmiterea unor idei şi sentimente


Manipulează cărţi cu uşurinţă şi îşi manifestă interesul faţă de ele


Citeşte global şi contextual (ajutându-se de imagini) cuvinte sau simboluri din calendarul naturii, din catalog, din lista cu sarcini a copilului de serviciu etc.


Respectă reguli/condiţii minime ale actului scrierii: poziţia corectă a corpului, a mâinii şi a instrumentului de scris în mână


Trasează corect semne grafice şi litere în cadrul unor jocuri didactice, jocuri de rol sau activităţi de învăţare



Domeniul Ştiinţe
Observă, recunoaşte, clasifică şi ordonează obiecte după criteriul culorii, formei, mărimii, grosimii, lungimii


Cunoaşte poziţiile spaţiale plasând obiectele într-un spaţiu dat (sus, jos, în, deasupra etc.)


Înţelege şi utlizează numerele şi cifrele în limitele 1- 10


Recunoaşte, denumeşte, construieşte şi utilizează formele geometrice (cerc, pătrat, triunghi, dreptunghi, oval)


Numără corect crescător şi descrescător în limitele 1-10 (raportare, vecini, numeral)


Efectuează operaţii de adunare şi scădere cu 1-2 elemente în limitele 1-10, prin manipulare de obiecte, manipulare de jetoane, trasare pe hârtie, utilizând corect semnele +, -, =, aşezându-le sau trasându-le


Cunoaşte utilizarea calendarului şi a ceasului (recunoaşte orele fixe pe ceas)


Identifică valoarea monedelor curente şi a bancnotelor mai des utilizate


Utilizează banii („de jucărie”) în cadrul jocurilor de rol


Analizează şi enumeră elemente componente ale mediului înconjurător prin antrenarea tuturor organelor de simţ


Efectuează experienţe simple (dizolvare, colorare, plutire, scufundare etc.) folosindu-se de instrumente diferite


Adresează întrebări în legătură cu cele observate


Cunoaşte regulile de minimă protecţie a sănătăţii proprii şi a naturii şi anticipează pericolele încălcării lor


Respectă regulile de convieţuire socială manifestând un comportament civilizat în relaţiile cu cei din jur (copii, adulţi)



Domeniul Om şi Societate
Acceptă şi respectă regulile de convieţuire în grup, manifestând spirit de echipă


Îşi cunoaşte şi îşi asumă responsabilităţile în microgrupul din care face parte


Dovedeşte autonomie în activitatea zilnică


Utilizează formulele de politeţe în diferite situaţii


Manifestă încredere, sinceritate, curaj în raport cu sine şi cu ceilalţi


Cunoaşte numele ţării de origine şi al localităţii natale, precum şi domiciliul


Descrie evenimente importante (Ziua Naţională, Ziua Unirii, alte evenimente tradiţionale, religioase, culturale, istorice)


Cunoaşte şi respectă tradiţiile culturale naţionale şi minoritare


Efectuează operaţii simple de lucru (mototolire, rupere, tăiere a hârtiei, lipire, îndoire a hârtiei/sârmei, înşirare a mărgelelor pe aţă/sârmă, răsucire fire textile, înnodare, festonare, bobinare, ţesut etc.)


Manifestă spirit cooperant, stabilitate şi perseverenţă în activităţile de grup


Găseşte utilitate tuturor obiectelor realizate


Îşi exprimă opinia faţă de lucrarea proprie şi/sau faţă de lucrarea celorlalţi, motivându-şi părerea



Domeniul Estetic şi Creativ
Utilizează corect instrumentele de lucru


Creează forme şi modele noi prin îmbinarea elementelor de limbaj plastic cunoscute


Modifică modelul dat pentru o lucrare de desen, pictură, modelaj prin adăugare sau restructurare


Elaborează creaţii individuale şi colective cu şi fără temă dată


Descrie lucrările proprii sau ale celorlalţi copii, ţinând cont de aspectul lor şi de sentimentele pe care acestea le trezesc în sufletul copilului


Diferenţiază auditiv timbrul sunetelor din mediul înconjurător (gălăgie, linişte, vorbit, cântat, sunete ale unor obiecte din mediul apropiat etc.) şi al sunetelor muzicale


Diferenţiază şi reproduce auditiv durata unor sunete lung-scurt, intensităţii tare-încet


Cântă, cu dezinvoltură, individual, în colectiv şi în grupuri mici


Asociază mişcări adecvate cântecelor cunoscute (mişcări libere, mişcări sugerate de ritm sau de textul cântecului)


Ascultă cu plăcere fragmente din creaţii muzicale naţionale şi universale, corespunzătoare vârstei şi preocupărilor sale



Domeniul Psihomotric
Cunoaşte şi aplică reguli de igienă a efortului fizic


Respect poziţia corectă a corpului şi a segmentelor acestuia pentru comenzile de stând, mers şi alergare


Execută corect acţiunile motrice învăţate (mers, alergare, echilibru, târâre etc.)


Execută exerciţii fizice/dansuri dovedind coordonare, ritm şi o bună orientare spaţială


Este activ în jocurile în care este implicat şi participă la reuşita echipei



Concluzii şi recomandări:
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Legendă:     A – atins        D – dezvoltare


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu